Rynek Infrastruktury
W tej chwili jako jedyna pracuje Maria, która drąży północny tunel pomiędzy stacjami C-9 Rondo Daszyńskiego i C-13 Powiśle. Wszystkie pozostałe tarcze – Krystyna i Elisabetta, odpowiedzialne za praskie tunele odpowiednio w kierunku Woli i Dworca Wileńskiego oraz Anna, wykonująca tunel południowy od strony Woli na lewym brzegu – już zakończyły pracę na stacji Powiśle. Maszyny zostały lub są w trakcie demontażu.
Maria – wg stanu na piątek 22 listopada – pokonała od początku drążenia 3239 metrów. W ciągu tygodnia przeszła 158 metrów, osiągając średnią nieco ponad 22,5 m na dobę. Jak informuje wykonawca, firma AGP Metro, tarczy brakuje do końca mniej niż 200 metrów. Po zakończeniu drążenia rozpocznie się wykańczanie tuneli.
Termin zakończenia inwestycji i przekazania przedmiotu zamówienia inwestorowi wypada 30 września 2014 r. - Na razie nic nie wskazuje na to, żebyśmy mieli nie zdążyć - deklaruje wykonawca.